سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با بکرترین جاذبه های ایران آشنا شوید

با بکرترین جاذبه های ایران آشنا شوید

کشور ایران کشوری چهار فصل با پیشینه و تاریخ غنی با موقعیت جغرافیایی منحصربفرد و جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد، با تنوع آب و هوایی و مقصدهای گردشگری معروف و خاطره‌انگیز که بیشتر آن‌ها در فهرست آثار ملی ایران و میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، که میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی سالانه به ایران و شهرهای مختلف آن سفر کنند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی بکرترین جاذبه های ایران بپردازد با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما ارزان در شهر مشهد می باشد.

روستای کندوان

روستای کندوان یکی از مشهورترین روستاهای تاریخی در ایران است که در حوالی تبریز قرار دارد، روستای کندوان بخاطر معماری زیبای صخره ای که دارد بعنوان سومین روستای پلکانی در دنیا بعد از ترکیه و آمریکا می باشد. روستای کندوان در 65 کیلومتری از شهر تبریز قرار دارد، این روستای زیبا با معماری منحصربفرد که شبیه به کله قندی مخروطی شکل در کوه سهند قرار دارد، خانه های نخودی رنگ و مخروطی شکل در این روستا قدمتی بالای 700 سال دارند، قطر دیوارهای خانه ها حدود 2 یا 3 متر است. در این خانه ها آشپزخانه، اتاق، صندوق خانه و تنور و طویله وجود دارد و هم اکنون حدود 700 نفر در این خانه های زندگی می کنند. روستای کندوان یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در آذربایجان شرقی است که با معماری منحصربفردش  و آب وهوای دلپذیر خنک و کوهستانی گردشگران و توریست های زیادی را به سوی خود می کشاند، همچنین در نزدیکی این روستای جذاب ودیدنی چشمه آب معدنی کندوان قرار دارد که قدمتی حدود 6 هزار سال دارد که آب این چشمه برای درمان بیماری‌های کلیوی بسیار مفید است.

آدرس روستای کندوان: ایران، آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو، بخش مرکزی، دهستان سهند، روستای کندوان

دشت شقایق کالپوش

دشت شقایق کالپوش یکی از سرسبزترین مناطق گردشگری و جذاب در ایران است که مابین شهرستان شاهرود و گنبد کاووس قرار گرفته است، این منطقه سرسبز و جنگلی حدود 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیر کشت دارد. این دشت زیبا در فصل بهار  مملو از گل‌های شقایق و در ماه آخر تابستان مملو از گل‌های آفتابگردان وحشی می شود. دشت شقایق کالپوش با داشتن طبیعتی شگفت‌انگیز، وجود چشمه‌ها، آبشار‌‌ها و گونه‌های درختان جنگلی و همچنین مناطق زیبای قشقلته، آبشار زو، آبشار حسین آباد، دشت‌های سر‌سبز و جنگل‌های خرم و آب ‌و‌هوای معتدل و دلپذیر یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در ایران بشمار می رود. لازم است بدانید دشت شقایق کالپوش بخاطر داشتن خاک حاصلخیز و بارندگی کافی برای کشاورزی و جنگل ‌داری بسیار مناسب است. دشت شقایق کالپوش همچنین در نزدیکی پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان واقع شده است.

آدرس دشت شقایق کالپوش: ایران، استان سمنان، شهرستان شاهرود، میامی، دشت دانیال