سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستاهای سبزوار

زیبا ترین روستا های سبزوار

پارک‌های سبزوار باغ ملی سبزوار,جاذبه‌ های فراخواننده شهر سبزوار,دیدنی های سبزوار

“روستای بلاش آباد”

بلاش آباد، یکی از جاذبه‌های فراخواننده شهر سبزوار، به عنوان یک ییلاق فوق‌العاده برای تابستان شناخته می‌شود. این روستا، که در 25 کیلومتری سبزوار واقع شده، در محیطی سرسبز و با وجود یک رودخانه در نزدیکی، سفرتان را به دیدنی‌های سبزوار دلپذیرتر می‌کند. بلاش آباد نهایتاً نگین انگشتری این منطقه است و مردم آن در بهشتی فراوان زندگی می‌کنند. این روستا از دیدنی‌های سبزوار با امکانات اولیه عالی برخوردار است.

می‌توانید علاوه بر رودخانه، برج، مزار روستا و سالن بهشت، از باغ‌های میوه نیز بازدید کنید. قبل از ورود، حتماً از اهالی اجازه بگیرید. اگر در نظر دارید در این روستا اقامت کنید، حتماً در کوچه‌باغ‌های آن پیاده‌روی کنید تا با صدا و بوی باد و پرنده‌ها، روحتان را به پرواز درآورید. برای خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد یا بلیط چارتر شیراز مشهد را از سایت اس چارتر خریداری کنید.

پارک‌های سبزوار باغ ملی سبزوار,جاذبه‌ های فراخواننده شهر سبزوار,دیدنی های سبزوار

“روستای افچنگ”

روستای افچنگ، یکی از جاذبه‌های گردشگری سبزوار در دل چند کوه قرار دارد و ارزش دیدن را دارد. قدیماً این روستا به نام “هفت‌جنگ” شناخته می‌شد، اما به مرور زمان مردم آن را راحت‌تر کردند و حالا به آن “افچنگ” می‌گویند. داستان اهالی حکایت دارد که در گذشته، این روستا به دلیل مقاومت مردم در برابر ظلم و ستم حکومت‌های مستبد به نام “هفت‌جنگ” بوده است.

خانه‌های ساده این روستا از دیدنی‌های سبزوار هستند و درختان زیادی دورِ روستا را احاطه کرده‌اند. ارتفاع خانه‌ها از سطح زمین متفاوت است و برخی از آن‌ها روی تپه‌هایی کوتاه ساخته شده‌اند. اینجا امکانات اولیه را دارد اما ممکن است امکان اجاره اتاق وجود نداشته باشد.

پارک‌های سبزوار باغ ملی سبزوار,جاذبه‌ های فراخواننده شهر سبزوار,دیدنی های سبزوار

 “آبشار برغمد”

آبشار برغمد، یک آبشار فصلی در روستای برغمد و در فاصله 30 کیلومتری سبزوار، از جاهای دیدنی سبزوار است. با توجه به طبیعت خشک این منطقه، حضور آبشار برای اهالی روستا نعمتی است. مردم در روزهای گرم تابستان به سمت آبشار می‌روند. دره‌ای که در امتداد آبشار قرار دارد، پُر از درختان گردوی تنومندی است که مزه گردوهای درشت و رسیده‌ای برای همیشه زیر زبانتان می‌ماند.