سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکانات جزیره ام الکرم بوشهر

امکانات جزیره ام الکرم بوشهر

لازم است بدانید این جزیره هیچ گونه امکاناتی ندارد و برای بازدید از این جزیره باید با خود آب آشامیدنی و مواد غذایی خشک همراه داشته باشید. توجه داشته باشید برای بازدید از جزیره ام الکرم باید مجوزهای لازم را از سازمان محیط زیست کسب کنید. توجه داشته باشید در ام‌ الکرم باید با احتیاط قدم بردارید زیرا تخم پرندگان بر روی ساحل به تعداد بسیار زیادی تا چشم کار می کند قرار گرفته است، و هر لحظه ممکن است تخم پرنده‌ ای زیر پایتان له شود. با تهیه بلیط چارتری ارزان مشهد بوشهر یا بلیط چارتر تهران بوشهر از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بهترین فصل بازدید از جزیره ام الکرم بوشهر

جزیره ام‌ الکرم یکی از جزایر جنوبی کشور است، در فصول گرم سال آب ‌و‌هوایی گرم و مرطوب دارد. بنابراین بهترین زمان بازدید از جزیره ام‌ الکرم نیمه دوم سال از ماه  مهر تا فروردین ماه می باشد.

جزیره ام الکرم بوشهر

مسیر دسترسی به جزیره ام الکرم بوشهر

برای دسترسی به جزیره ام‌ الکرم ابتدا باید به بوشهر و در جاده بوشهر به ‌سمت دیر بروید، بعد به یک جاده خاکی خواهید رسید، و بقیه مسیر را باید با قایق که توسط مردم بومی آن منطقه به‌ سمت جزیره ام الکرم بروید.

آدرس جزیره ام الکرم: استان بوشهر، 140 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر

جاذبه های دیدنی در نزدیکی جزیره ام الکرم بوشهر

همانطور که می دانید بوشهر شهری صنعتی که به دلیل وجود ذخایره نفت و گازی که به صورت طبیعی در خود دارد و همچنین قرار گرفتن نیروگاه اتمی بوشهر در این استان لقب پایتخت انرژی ایران را به خود اختصاص داده است، علاوه بر این شهر ساحلی دارای جاذبه های تاریخی وطبیعی زیادی می باشد که در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم.

جزیره ام الکرم بوشهر

قلعه نصوری بوشهر

یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی در استان بوشهر قلعه نصوری می باشد، این قلعه مربو به دوران قاجار حدود 180 سال پیش به دستور شیخ جبار نصوری ساخته شده است، مصالح به کار رفته در ساخت این قلعه از سنگ های بزرگ و ملاط های گل و گچ است. قلعه نصوری که به قلعه شیخ نیز مشهور است، این قلعه در تاریخ 25 اسفند 1379 و با شماره 3513 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس قلعه نصوری بوشهر: استان بوشهر، بندر سیراف، بندر طاهری

جزیره ام الکرم بوشهر